Masaż leczniczy

Masaż leczniczy jest masażem łączącym techniki masażu klasycznego, masażu tkanek głębokich, masażu funkcyjnego i poprzecznego, które są dobierane indywidualnie w zależności od problemu pacjenta. Masaż oddziałuje na skórę, tkankę podskórną, mięśnie, stawy i więzadła, wpływa także na układ krążenia, układ nerwowy, układ hormonalny oraz pośrednio na pracę narządów wewnętrznych. Łagodzi napięcia i bóle mięśniowe, odżywia skórę, zwiększa elastyczność i sprężystość mięśni. Masaż ten leczy i zapobiega wielu chorobom.

Masaż kręgosłupa powoduje rozluźnienie mięśni przykręgosłupowych i przywrócenie ich prawidłowego napięcia, dzięki czemu utrzymują kręgosłup w prawidłowej pozycji i zapobiegają jego skrzywieniom. Podczas masażu kręgosłupa pobudzone zostają również punkty bioaktywne. Regularne serie masaży kręgosłupa, pleców i karku sprawiają, iż można osiągnąć znaczną poprawę zdrowia lub wręcz całkowite wyleczenie. W przypadku drobnej kontuzji czy krótkotrwałego bólu masaż klasyczny może być wykonywany jednostkowo, tzn. 1-3 razy w tygodniu, aż do ustąpienia bólu. Natomiast w przypadku stanów zapalnych, przewlekłych schorzeń oraz rehabilitacji masaż klasyczny o charakterze leczniczym powinien być wykonany w serii, bo tylko wtedy można oczekiwać optymalnego działania leczniczego. Podstawowa seria masażu leczniczego składa się z 10 zabiegów, wykonywanych codziennie lub co 2-3 dni.

Korzyści terapii leczniczej kręgosłupa:

✓ Obniża napięcie mięśniowe, dzięki czemu mięśnie ulegną rozluźnieniu i przestają boleć.

✓ Poprawia wytrzymałość i gotowość do pracy zmęczonego mięśnia, w wyniku czego już po 5 minutowym masażu jego zdolność do pracy wzrasta 3-5 krotnie.

✓ Działa przeciwbólowo, co pozwala zapomnieć o dolegliwościach.

✓ Poprawia krążenie krwi, co nie tylko zapewnia lepszą pracę serca oraz poprawę ciśnienia krwi, ale też odżywia i rozluźnia spięte mięśnie, dostarczając im tlenu i substancji odżywczych oraz usuwając z nich zbędne produkty przemiany materii.

✓ Rozluźnia, dzięki czemu można pozbyć się bólu, odstresować, a co za tym idzie poczuć się dużo lepiej.

✓ Poprawia jędrność i elastyczność mięśni.

✓ Odżywia tkanki, poprzez lepsze zaopatrywanie w tlen i substancje odżywcze, co zapewnia ich szybszą regenerację i odbudowę uszkodzonych struktur.

✓ Zmniejsza przykurcze, co zwiększa zakres ruchu przykurczonych mięśni i pozwala na łatwiejsze wykonywanie różnych czynności bez odczuwania bólu.

✓ Rozszerza naczynia krwionośne, powodując rozgrzanie tkanki mięśniowej.

✓ Relaksuje i odpręża, w wyniku czego można się odstresować i uzyskać utraconą równowagę mięśniowo-nerwową i psychiczną.

✓ Zapobiega zanikom mięśniowym, dzięki czemu nie traci się siły i masy mięśniowej (np. wskutek wypadku, porażeń itd.).

✓ Poprawia ruchomość w stawach kręgosłupa, co pozwala na większy i łatwiejszy ruch w stawach, kiedy ogranicza to ból i napięte mięśnie.

✓ Przyspiesza rehabilitację, dzięki czemu można szybciej powrócić do zdrowia, pracy i wykonywania ulubionych czynności.

✓ praca siedząca, praca przed komputerem

✓ ból w wyniku jeżdżenia samochodem

✓ zmiany zwyrodnieniowe (kręgów, krążków międzykręgowych – dysków, stawów kręgosłupa)

✓ dyskopatia (schorzenia krążka międzykręgowego)

✓ wypadnięcie „dysku” (przepuklina jądra miażdżystego)

✓ zmiany przeciążeniowe

✓ ból i sztywność odcinka lędźwiowego, sztywność krzyża, bóle szyi, karku i głowy, ból odcinka piersiowego, bóle międzyłopatkowe

✓ rwa kulszowa (ból promieniujący z okolicy lędźwiowej do pośladka, tylnej powierzchni uda lub do łydki albo stopy)

✓ rwa barkowa – ramienna (ból promieniujący wzdłuż kończyny górnej do palców ręki)

✓ spięte mięśnie pleców, przykurcze mięśniowe

✓ ból korzeniowy, zapalenie korzonków, korzonki (ucisk na korzenie nerwowe)

✓ zablokowanie stawów

✓ ograniczenie ruchomości w stawach kręgosłupa

✓ poranny ból i sztywność po wstaniu z łóżka

✓ drętwienie, mrowienie palców rąk, kończyn górnych i dolnych

✓ ból nasilający się podczas podnoszenia i przenoszeniem rozmaitych przedmiotów

✓ skolioza (boczne skrzywienie kręgosłupa)

✓ pogłębienie bądź zmniejszenie naturalnych krzywizn kręgosłupa (lordozy i kifozy)

✓ nieprawidłowa postawa

✓ ból po wysiłku fizycznym (mikrourazy – popularnie zwane „zakwasami”)

✓ ból po długotrwałym wykonywaniu tej samej czynności

✓ urazy nabyte podczas uprawiania sportu (np. naciągnięcie mięśni, przebyte urazy kręgosłupa)

✓ ból przy schylaniu się, skrętach ciała itd.

✓ urazy rdzenia kręgowego

✓ mechaniczne uszkodzenie kręgosłupa (np. po wypadku)