Igłoterapia

Igłoterapia sucha

Igłoterapia inaczej mówiąc suche igłowanie (nie stosujemy żadnych substancji) posiada swe korzenie w Akupunkturze-tradycyjnej medycyny chińskiej. Metodyka suchego igłowania opiera się na dokładnej znajomości anatomii w połączeniu z dobrze rozwiniętą umiejętnością palpacji. Zabieg polega na terapii punktów spustowych (nadwrażliwe zgrubienia w okolicy mięśnia). Aktywny punkt spustowy to miejsce, które powoduje ból mięśnia w spoczynku, nasilający się dodatkowo podczas jego aktywności, czyli skurczania i rozciągania. Wbrew pozorom ból odczuwany w jednym miejscu może mieć swoje źródło zupełnie gdzie indziej- jest to tzw. ból rzutowany. Odpowiednio zlokalizowany i zdiagnozowany punkt spustowy podczas nakłuwania objawia się drganiem. Jest to objaw dezaktywujący napięcie. Typową reakcja pozabiegową na suche igłowanie mogą być siniaki, lub 1-2 dniowa przeczulica i bolesność miejsca nakłuwanego. Efekty są ustąpienie bólu po około 7-10 dniach zarówno w miejscu nakłucia, jak i innych obszarach dotkniętych problemem.  Jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod dezaktywowania punktów spustowych.

Kilka najważniejszych zalet tej metody:

- Trafia bezpośrednio w źródło bólu, gdzie nie mogą dotrzeć dłonie terapeuty.

- Stosowane igły są bardzo cienkie i nie pozostawiają blizn, zaś ból ustępuje po około 7-10 dniach zarówno w miejscu nakłucia, jak i innych obszarach dotkniętych problemem.

- Metoda ta nie wprowadza również do organizmu żadnych obcych substancji, skupiając się jedynie na pobudzeniu go do samodzielnej pracy i naturalnego rozwiązania problemu.

Przeciwwskazania względne dla igłoterapii:

✓ ból głowy,

✓ ból kręgosłupa lędźwiowego, ból kręgosłupa szyjnego i piersiowego,

✓ kontuzje sportowe,

✓ „łokieć tenisisty”, „łokieć golfisty”,

✓ ból w stawie rzepkowo-udowym, „kolano biegacza”, „kolano skoczka”,

✓ w bólach biodra i przeciążaniach związanych z uprawianiem sportu (np. zespół pasma biodrowo – piszczelowego),

✓ napięcia pochodzenia emocjonalnego i wiele innych.

✓ stany zapalne skóry

✓ przyjmowanie leków przeciwkrzepliwych

✓ wykonywanie zabiegu przez struktury nerwowe i naczyniowe

✓ choroby o podłożu organicznym