Fizjoterapia w Jaśle

Dostajemy skierowanie na zabiegi fizykoterapeutyczne, ale nie zawsze dokładnie wiemy, co nas czeka, na czym polegają, czy będą bolesne. Fizykoterapia wykorzystuje do leczenia, usprawniania ciała i uśmierzania bólu zjawiska fizyczne. Co się kryje za obco brzmiącymi nazwami: jonoforeza, galwanizacja czy elektrostymulacja?

Fizykoterapia wykorzystuje zjawiska fizyczne - światło, prąd elektryczny, magnetyzm, ultradźwięki, niską temperaturę - do pobudzenia procesów biologicznych w tkankach. Ma zlikwidować ból, obrzęki, wysięki i stany zapalne, stymulować lub łagodzić i goić. Dlatego jest często stosowana po urazach.

Dyskopatia

Masaz dźwiękiem

Uspokoja, koji nerwy

Masaż misami tybetańskimi to najlepszy sposób na chwile relaksu, koi nerwy, uspokaja, podnosi wibracje.

Rehabilitacja po udarze

Problemy z jedzeniem po udarze

Kinesiotaping w Jaśle

Skuteczne taśmy kinesio

Kinesiotaping, czyli plastrowanie dynamiczne, polega na oklejaniu różnych części ciała specjalnymi, kolorowymi plastrami, głównie w celu złagodzenia bólu, a także by zapobiec kontuzjom.

Odnowa biologiczna Jasło

Czym jest odnowa biologiczna ?

Termin odnowa biologiczna oznacza świadome działanie na ustrój przy pomocy różnych naturalnych środków środowiskowych, mające na celu ułatwienie, przyspieszenie i wzmożenie fizjologicznych procesów wypoczynkowych, z powiększeniem zdrowia i wydolności człowieka. Odnowa biologiczna to inaczej bio-regeneracja.

Migreny usuwanie

Mobilizacja tkanek miękkich

Bóle miesiączkowe pomoc Jaslo

Fizjoterapia w Jaśle

Fizjoterapia (ang. physical therapy, physiotherapy, PT) jest pojęciem nierozerwalnie związanym z "rehabilitacją medyczną". Przez fizjoterapię rozumie się zespół metod leczniczych wykorzystujących zjawisko reaktywności organizmu na bodźce. Specjalistami z zakresu stosowania fizjoterapii są fizjoterapeuci.

Masaze w Jaśle

Fizjoterapia i masaż

Fizjoterapia dostarcza usług, które pozwalają człowiekowi na rozwój, utrzymanie oraz powrót do maksymalnej sprawności ruchowej oraz funkcjonowania poprzez cały okres trwania życia. Jest istotną częścią systemu usług opieki zdrowotnej oraz opieki społecznej. Fizjoterapia to poprawianie jakości życia osób niepełnosprawnych. Wiele osób starszych, ale też coraz częściej osób młodych wymaga szeroko pojętej rehabilitacji.

Udar i pomoc po

Rehabilitacja udarów w Jaśle

Udar mózgu zdarza się coraz częściej, coraz młodszym. Na szczęście też coraz lepiej radzimy sobie z leczeniem udarów.

Problemy z jedzeniem po udarze

Przyczyną kłopotów z gryzieniem i przełykaniem pokarmu jest niedowład mięśni języka, podniebienia i gardła. Może się też zdarzyć, że przy nadmiernym napięciu mięśni tchawica oraz przełyk są przesunięte na bok i chory nie może swobodnie przełykać nawet papkowatych pokarmów. Dolegliwość tę pomoże zlikwidować masaż, który wykona terapeuta odwiedzający pacjenta w domu.

Wskazówka dla opiekuna: obserwuj, czy chory zjada właściwą porcję, czy nie ma kłopotów z przełykaniem lub czy nie skarży się na stały ucisk w gardle.

Zespół odpychania po udarze

Część osób po udarze mózgu (ok. 15%) nie potrafi utrzymać ciała w pozycji pionowej. Przechylają ciało na jedną stronę (na jeden bok), ponieważ postrzegają przechylenie jako prawidłową pionową pozycję, zarówno wtedy, gdy siedzą, jak i wtedy, gdy stoją. Zdarza się, że kiedy opiekun chce posadzić podopiecznego prosto, zostaje odepchnięty (stąd nazwa tej przypadłości "zespół odpychania"). Takie przechylanie sylwetki może prowadzić do wypadków, ale dysfunkcja z czasem ustępuje sama.